در سال جاری؛

گام نخست متروی اهواز رنگ بهره برداری را نمی‌بیند   

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: گام نخست از خط اول متروی اهواز تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهرام شاهین زاده، مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز بیان داشت: تکمیل گام نخست از خط اول متروی اهواز به 6هزار میلیارد ریال نیاز دارد که در سال جاری برخلاف سال های گذشته در بند 13 مجوز بانک مرکزی ، بانک های عامل از تضمین اصل و سود اوراق مشارکت منع شده که این امر به شدت رغبت سرمایه گذاران را کاهش داده به طوری که با وجود 2 دوره صدور اوراق مشارکت هیچ سرمایه گذاری حاضر به خرید این اوراق نشد.

وی افزود: از سویی این اوراق باید در بازار فرابورس به فروش برسند که برای عرضه این اوراق در فرابوس 3 رکن ناشر(شهرداری) خریدار(سرمایه گذار) و ضامن لازم است، در صورتی که پیش از این بانک های عامل ضامن می شدند اما با تغییرات اعمال شده توسط بانک مرکزی در عمل رکن ضامن حذف شده است.

شاهین زاده عنوان کرد: امیدواریم تا پیش از پایان تیر امسال برای بار سوم مجوز انتشار اوراق مشارکت را بدهند زیرا با یک سرمایه گذار وارد مذاکره شده ایم که وی اوراق را بخرد و شرکتی را ضامن این اوراق کند. اگر بانک مرکزی این مجوز را به ما ندهد اوراق مشارکت سال 96 باطل می شود.

 مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: زمانی که در بحث تامین منابع مالی از طریق فاینانس با مشکل روبه رو شدیم به سمت فروش اوراق مشارکت گرایش پیدا کردیم. خط یک پروژه قطار شهری اهواز فاینانسور دارد اما تاخیر در اجرای پروژه بیشتر به مشکلات داخلی نظیر گشایش نیافتن ال سی باز می گردد که در حال رفع آن ها هستیم.

 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.